کانکس راکو

کانکس راکو اولین تولید کننده کانکس و کاروان در ایران

کانکس راکو

کانکس راکو اولین تولید کننده کانکس و کاروان در ایران

کانکس راکو برند گروه مهندسین راه کوشش است و در زمینه تولید کانکس و خانه های پیش ساخته فعالیت دارد

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

این روزها شاهد رشد زیادی در صنعت پیش ساختگی کشور می باشیم که این موضوع با ورود گروه کانکس راکو به این حرفه صورت گرفت و امروزه شاهد رشد کانکس در حد یک خانه مسکونی لوکس هستیم.
حال به این موضوع بپردازیم که آیا استفاده از خانه های پیش ساخته چه مزایایی دارد که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب نموده و باعث رشد روز افزون این سازه های پیش ساخته در نقاط ییلاقی کشور شده است.
مهمترین ویژگی های خانه های پیش ساخته عبارت است از :
سرعت در اجرا : این گزینه خود یکی از مهمترین ویژگی این سازه ها بشمار می آید چرا که بسیاری از افراد در دنیای امروزی زمان کافی برای انجام عملیات ساخت و ساز را نداشته و یا نمی توانند از محل کار خود برای انجام عملیات عمرانی مرخصی بگیرند. حال آنکه سازه های پیش ساخته ابتدا در کارخانه ساخته می شود و فقط در عرض چند روز در محل نسب و آماده استفاده می باشند.از طرفی برپایی کارگاه ساختمانی نیازمند مراحل تجهیز کارگاه و برچیدن کارگاه می باشد که باعث هزینه های اظافی بر دوش صاحب کار می گردد و در برخی موارد نیز شرایط جوی مانند سرمای شدید هوا باعث متوقف شدن کارگاه شده و مدت زمان ساخت و ساز را افزایش و در نتیجه هزینه های کار را افزایش می دهند.
ضد زلزله بودن خانه های پیش ساخته : قابلیت مقاومت کانکس و سازه های پیش ساخته در برابر زلزله نیز خود یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از صنعت پیش ساختگی بجای استفاده از روش های سنتی ساخت و ساز می باشد. در ساختار این نوع بنا ها از مصالحی استفاده می شود که درعین مقاومت بالا و دوام زیاد دارای وزن کمی بوده و همین امر باعث می شود وزن کلی سازه کاهش یافته و در زمان زلزله موجب تخریب بنا نگردد و از طرفی نیز حتی در صورت تخریب آوار آن برای انسان تهدید جانی بشمار نمی رود و ساکنین و افراد داخل بنا را تهدید نمی کند.
صرفه اقتصادی : مقرون بصرفه بودن از نظر مالی یکی دیگر از دلایل استفاده از خانه های پیش ساخته می باشد. همانگونه که در بخش مربوط به زمان اجرا گفته شد بسیاری از هزینه های تجهیز و برچیدن کارگاه ، نظارت و حمل مصلح و خیلی نکات دیگر که در ساخت و ساز به روش بنایی با عملیات ساختمانی وجود دارد در استفاده از کانکس و خانه های پیش ساخته ویلایی وجود نداشته و همین امر موجب کاهش چشمگیر هزینه ها می گردد.از طرفی پس از استفاده از سازه و باگذشت چند سال به راحتی می توان آن را به عنوان کانکس دست دوم بفروش رساند و از آنجایی که این نوع سازه ها قابلیت جابجایی دارند می توان آن را به ملک خریدار جدید انتقال داده و بخش زیادی از هزینه هایی که روز اول در هنگام خرید کانکس برای آن پرداخته ایم را باز پس گیریم.این نکته ویژگی مهمی می باشد که در سازه های سنتی وجود نداشته و نمی توان آنها را به جای دیگری انتقال داد و می بایست از بیس تخریب شود که این کار نه تنها بخشی از سرمایه اولیه را باز نمی گرداند بلکه برای تخریب و انتقال نخاله های آن نیز می بایست هزینه هایی را متحمل شد.از این رو قیمت کانکس نسبت به ساختمان سازی برای مالک بسیار بصرفه تر خواهد بود.
عایق بودن در برابر سرما و گرما : معمولا در ساخت ساز با مصالح بنایی به علت بالا بودن جرم مصالح اتلاف انرژی زیادی اتفاق می افتد که این امر در مورد ویلای پیش ساخته به علت استفاده از عایق بندی اصولی در بدنه ها و سقف با درصد بسیار پائین تری رخ می دهد که خود بسیار چشم گیر است.

  • ۹۶/۱۰/۱۴
  • کانکس راکو